Riktig B2B-kommunikasjon for bedre omdømme!

Mange har gode budskap, men klarer ikke å kommunisere dem på en effektiv måte, til riktig målgruppe.

Vår tilnærming til B2B-kommunikasjon

Hvorfor vil du kommunisere?
Hva ønsker bedriften din å kommunisere? Er alle i bedriften enige om det som skal kommuniseres? Gjennom en strukturert prosess hjelper vi din bedrift å definere de viktigste målene for virksomheten.
Vet du hvem du skal kommunisere med?
Segmentering av kundene er viktig del av arbeidet. Rett og slett for å forstå hvem din bedrift skal snakke til. I en god prosess prioriterer vi segmentene som skaper mest merverdi for virksomheten din, på kort og lang sikt.
Har du riktig budskap?
Sammen med deg som kunde finner vi unike budskap (USP / Unique Selling Proposition) for hver målgruppe vi har definert tidligere. Det hjelper oss å skape god kommunikasjon og effektive budskap som treffer dine kunder.
Kommuniserer du på riktig kanal?
Vi bruke avanserte teknikker for å analysere hva målgruppene dine søker på på søkemotorer . Informasjonen bruker vi for å utvikle en strategi for kommunikasjon med de målgruppene du ønsker å nå.

5 GRUNNER TIL Å LAGE KOMMUNIKASJONSPLAN:

  1. En kommunikasjonsplan skal hjelpe din bedrift å sende relevante budskap til mottakere som også er relevante for deg.
  2. Med en god plan vil du bruke mindre tid på kommunikasjon fordi alle oppgavene og budskapene er god beskrevet.
  3. En kommunikasjonsplan er effektiv for merkevarebygging.
  4. Det er ikke alltid alle i bedriften er enige om hva som skal kommuniseres. En kommunikasjonsplan vil jobbe frem en plan som tilfredsstiller alle i bedriften.
  5. God kommunikasjon er en undervurdert salgskanal. Det neste salget er kanskje nærmere enn du tror.

TA KONTAKT MED EN RÅDGIVER I DAG!

Oddbjørn Roksvaag

+47 906 22 158

Vi undersøker for deg!

Det er dyrt å utvikle en nettside som ingen bruker. Derfor er det viktig å kjenne markedets behov for å unngå å kaste bort verdifulle ressurser.

Ved bruk av samfunnsvitenskap og markedsanalyse kan vi finne ut hvilke behov finnes i markedet og hvordan du bør markedsføre din bedrift på nett.

Målet er å unngå at du bruker tid og ressurser på å utvikle produkter og tjenester som ikke gir merverdi til din virksomhet.

Vi gjennomfører følgende type analyser:

  • Kvalitative undersøkelser
  • Kvantitative undersøkelser
  • Søkeordanalyser
  • Markedsanalyser
  • Innholdsanalyser
undersøker-analytics
undersøker

INNHOLD SOM APPELLERER

Vi tar oss av alt og lager relevant innhold som gjør deg synlig.

Det er ikke alltid like lett å fortelle sin egen historie. Derfor kan det ofte være smart å få noen utenfor egen organisasjon til å se din bedrift og finne frem til de gode historiene. Den beste effekten skapes dersom historien ikke bare er det bedriften vil fortelle om, men også det mottakeren er interessert i. Vest Vind har årelang erfaring i å lage godt innhold. Vi hjelper deg og din bedrift med å finne budskap dine målgrupper er interessert i.

Vest Vind Media hjalp oss med å strukturere våre tanker gjennom en prosess med å lage markedsplan for bedriften. Det hjalp vår ledergruppe til å ha felles mål og sette de riktige tingene i fokus.

– Rolf K. Sæther, Nordmøre Revisjon AS

ALLTID INNENFOR BUDSJETTET

Riktig kommunikasjon trenger ikke å være kostbart.

Med en oppdatert markedsplan, smarte bevisste valg og gode rutiner kan de aller fleste oppnå meget gode resultater med markedsføringen med relativt små ressurser.

Vi har spesialisert oss på B2B-markedsføring og kan hjelpe deg med hele prosessen, fra å sette opp gode målsetninger til å lage og publisere ditt innhold.

Folk

Oddbjørn Roksvaag

Rådgiver og redaktør

+47 906 22 158

Cicilie Ø. Bjørshol

Salgsansvarlig

+47 414 54 520

Jon-Are Berg-Jacobsen

Innholdsprodusent

+47 990 26 682

Gode referanser

Vest Vind Media har samarbeidet med Ventilasjons- og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund.

Hør hva de sier om samarbeidet!