Content is King!

Innholdsmarkedsføring er en meget effektiv måte å fortelle sin historie til relevante målgrupper.

Vi har dyktige journalister og  fotografer som sørger for å produsere artikler og relevant innhold som appellerer til dine potensielle kunder.

Vår tilnærming

Målgrupper
Segmentering av kundene er viktig del av arbeidet. Rett og slett for å forstå hvem din bedrift skal snakke til. I en god prosess prioriterer vi segmentene som skaper mest merverdi for virksomheten din, på kort og lang sikt.
Triggere
Sammen med deg som kunde finner vi unike budskap (USP / Unique Selling Proposition) for hver målgruppe vi har definert tidligere. Det hjelper oss å skape god kommunikasjon og effektive budskap som treffer dine kunder.
Innholdsstrategi
Vi analyserer innsiktene og lager en strategi som tilfredsstiller bedriftens målsetninger, nå og fremover. Det gir det beste utgangspunktet og en solid grunnmur for målrettet og effektiv kommunikasjon.
Produsere innhold
Med god kunnskap om målgrupper og hva som trigger dem, kan målrettet bruk av tekst, foto og video utrette underverker. Vi produserer og publiserer relevant innhold i den kanalen budskapet får mest mulig effekt.

Når 1000 ord er bedre enn ett bilde

Så snart du får fortalt historien din til målgruppene, får du mulighet til konvertere dem fra uinteresserte lesere til reelle potensielle kunder.

Vi praktiserer Pull Marketing-teknikker for å trekke lesere til relevant innhold i form av tekst, bilder og videoer som trigger dem til å ta en handling, vi kaller det “en konvertering”. Vi har erfart at innholdsmarkedsføring har mye høyere konverteringsrate enn mange andre former for display-annonsering.

Her er noen grunner til å prøve innholdsmarkedsføring:

  • Trekker potensielle kunder direkte til deg
  • Forteller mer om produktet ved bruk av gjennomtenkt innhold som appellerer
  • Søkbart innhold på Google og andre søkemotorer
  • Kan ha flere salgsargumenter enn vanlig reklame
  • Bedre for merkevarebygging
  • Mer organisert budskap
  • Bedre ROI (Return on Investment)
  • Få relevante leads som gir enklere salgsarbeid
  • Smartere bruk av ressurser

Tofu, Mofu og Bofu

Godt innhold skal hjelpe deg å skaffe nye relevante leads og informere dem om dine løsninger. Her er de 3 hovedfasene i kjøpstraktene innen inboud markedsføring:

Tofu – Tiltrekke: Trekke relevant besøk til din nettside uten å presse salget. Her skal besøkende bli mer kjent med sitt problem og får vite at du har god kjennskap til det.

Mofu – Presentere løsningen: Her gir vi informasjon til besøkende om at vi forstår deres utfordringer og at vi har en løsning for det. Det er meget effektivt å bruke filmer og referanser i denne fasen.

Bofu – Overbevise: Nå gjelder det å overbevise ditt publikum om at du har “den beste løsningen”. Dette kan gjøres ved med personifisert innhold siden brukeren er bedre kjent med ditt virksomhet og hva du har å tilby.

Thor Omenås, Pla-Mek AS

Vi er meget fornøyde med innholdet Vest Vind Media har laget for oss.

– Thor Omenås, Pla-Mek AS

Innhold med formål!

Våre fokusområder når vi lager innhold er å finne fellesnevneren med det du ønsker å oppnå og hva kunden vil ha. På denne måten fokuserer vi kun på det viktigste, noe som gir mer effektiv kommunikasjon og er ressurssparende.

Eksperter på innholdsproduksjon

Vest Vind Media er din kommunikasjonspartner som hjelper deg med å lykkes og som avlaster deg fra markedsarbeidet slik at du kan fokusere på det du er god på!

Jon-Are Berg-Jacobsen

Innholdsprodusent

+47 990 26 682

Hanne Maria Westeren

Innholdsprodusent

+47 480 32 636

Oddbjørn Roksvaag

Rådgiver og redaktør

+47 906 22 158

Cicilie Ø. Bjørshol

Salgsansvarlig

+47 414 54 520

Gode referanser

Vest Vind Media har samarbeidet med Ventilasjons- og Blikkenslagerbedriftenes Landsforbund.

Hør hva de sier om samarbeidet!

Referanseprosjekter:

Filmproduksjon

Fotooppdrag:

Tesktforfatting: